تغذيه روح.

بسمه تعالی

روز سه شنبه مورخ 15/2/94نفر60 ازطلاب با حضور مدیر معاونین واساتیدبه اردوی علمی فرهنگی به اردوگاه قدس واقع در جاده کامیارن اعزام گردیدند.

 

که دراین اردو سرکارخانم دکتر محمدی در رابطه با فشار خون ودیابت به ایراد سخن پرداختند:

ایشان طی سخنانی چنین بیان کردند: فشار خون بیماری مرموزی است که از مصرف زیاد نمک باعث بروزاین بیماری می گرددکه ازابتدامشخص نمی گردد،این بیماری به رفتار وتغذیه بستگی دارد مصرف زیاد سس ها، فست فودها،پفک همگی دارای مقادیر زیادی نمک می باشدوبه دلیل دارا بودن مواد نگهدارنده مقادیر زیادی از سدیم وکلرمی باشند.

 

سر کار خانم محمدی با اشاره به مضرات مصرف زیادنمک سدیم دارفرمودند:از نمک پتاسیم دار استفاده گرددوهرفرد سالم روزانه 3تا5گرم وشخصی که مبتلابه فشار خون است نصف قاشق چایخوری نیازبه نمک داردچرا که مصرف زیاد نمک باعث فشار خون،سرطان معده،پوکی استخوان،کمبود آهن وباعث افزایش سکته های قلبی ومغزی می گردد.

ایشان چند راهکار برای کاهش مصرف نمک بیان کردند از قبیل آنکه 1- نمک سر سفره آورده نشود.2- نمکی که به غذا زده می شود کم گردد.3- غذاهای کنسرو شده کمتر استفاده شود.4- موادی که حاوی جوش شیرین است کمتر استفاده گردد.وبرای بچه های زیر 5سال کمتر نمک استفاده گردد چراکه ذائقه کودکان زیر 5سال شکل می گیرد.

خانم محمدی در ادامه با اشاره به چربی خون وبیماریهای مربوط به آن افزودند:روغن ها به دودسته اشباع وغیر اشباع تقسیم می شود که روغن اشباع همان روغن جامد می باشد که بسیار خطرناک هستند ودر کبد رسوب می کنند، اما روغن های غیر اشباع به راحتی می شکنند وذخیره نمی گردد

درپایان نیز ایشان اشاره ای به بیماران دیابتی داشتندوبیان کردند:چون در صبحانه میزان دریافتی قند زیاد است همراه صبحانه شیر مصرف نگردد چراکه دریافت قند خون 2برابر خواهد شدبه خصوص افرادی که سابقه دیابت در خانواده دارند باید مواظبت بیشتری نمایند.

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/02/20 @ 12:31:32 ب.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    با سلام و احترام
    خداقوت

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.