همیت حجاب در اسلام

اهمیت حجاب در اسلام

حجاب در اسلام اهیمت ویژه ای دارد . مسلمانان باید پایبند به حجاب باشند. قرآن کریم صراحتا در مورد رعایت حجاب تأکید کرده است و اگر ما این را ندانیم دچار مشکل خواهیم شد. لغت حجاب به معنای پرده حایل و ساتر و اصطلاحا به پوشش بانوان گفته می شود . در قرآن لفظ حجاب درباره ی همسران پیغمبر (ص) به کار رفته است ، آنهم به عنوان پوشش زنان.

در فقه نیز لفظ “ستر” به کار می رود. لفظ حجاب به معنای پرده نشینی اشتباهی است که از معنای لغوی آن استنباط شده و متأسفانه بعضی ها به عمد یا سهو از آن استفاده کرده و به افراطی گری می پردازند و این درست نیست.

حجاب 2 گونه است : باطنی و ظاهری. حجاب باطنی ، یعنی عفت و حیا و حجاب ظاهری یعنی پوشش. یعنی نه به نامحرم نگاه کنند و منظور بد داشته باشند و نه خود در برابر نامحرمان خودنمایی کنند.

“ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب تر است ، تا شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده ی مهربان است . (سوره احزاب آیه ی 59)”

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.