دهه کرامت.

بسمه تعالی

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی(س) به مناسبت دهه کرامت همایشی با عنوان تجمع بانوان فاطمی باهمکاری ستاد عتبات عالیات ،کمیته امور بانوان آموزش وپرورش وحوزه مبارکه مورخ 17/5/1395در سینمابهمن سنندج برگزار گردید.

در ابتدا مراسم سرکار خانم حیدری مشاور اموربانوان آموزش پرورش رئیس امور بانوان ستاد عتبات عالیات ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت به تمامی شرکت کنندگان خیر مقدم عرض نمودند، ودر ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سادات معاون امور مذهبی دفتر نماینده ولی فقیه ورئیس ستاد عتبات عالیات به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سادات در ابتدا با اشاره به دوران های مختلف ونحوه برخورد با بانوان بیان نمودند:در طول تاریخ همواره به زنان ظلم می شد وعقاید خرافی بسیاری در این خصوص بوده وحتی ارثیه نیز به دختران تعلق نمی گرفت ودر صورتی هم که شوهر فوت می شود همسرش را در آتش می سوزاندند.

ایشان در ادامه افزودند:در قرن 18در غرب جنبشی در دفاع از حقوق زنان به نام فمنیسم تشکیل گردید،که درنهایت منجر به آن شد که زنان را به عنوان نیروی کار ارزان وارد کارخانه وبازار کار کردندوحجاب را از زنان غربی گرفتند،واورا بازیچه دست سرمایه داران کردن و هرچه بخواهند تبلیغ کنندوفروش زیاد داشته باشنداز زنان استفاده می نماید.

رئیس ستاد عتبات عالیات با تصریح بر کرامت بانوان در متون دینی بیان نمودند:پیامبر اکرم(J)می فرمایند:اگر کسی در خانه3 دختر داشته باشدبهشت بر او واجب است ودر طول اسلام بانوان فراوانی داریم که در اسلام به بزرگی از آنان یاد شده از قبیل حضرت زهرا $وحضرت زینب $وحضرت معصومه ($) که امام جعفر صادق (A)می فرمایند:خداوند حرمی دارد که آن کعبه است وحضرت علی(A)حرمی دارد که آن در مسجد کوفه است وپیامبرJحرمی دارد وآن مدینه است وامامان حرمی دارد  وآن در قم است وآن حرم حضرت معصومه است.

حاج آقا سادات در ادامه با اشاره به کرامت حضرت معصومه بیان نمودند :زمانی که امام موسی بن جعفرA در زندان بودندمردم خواستار جواب سوال از ایشان بودندحضرت می فرمود بروید از دخترم معصومه($)بپرسید.

بعد سخنان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا سادات گروه دف نوازی نوای رحمت مولودی در خصوص فضایل پیامبراکرم (ص) سردودند.

 بعد از دف نوازی سرکار خانم آژیر رئیس امور بانوان استانداری ضمن خیر مقدم به تمامی شرکت کنندگان   چنین بیان کردند:در امور بانوان تلاش بر این شده که تفاوتهای جنسیتی دراستخدامی ها از بین برود ونسبت به امور بانوان همت تلاش های فراوانی صورت گیرد .

خانم آژیر در خصوص ارتباط با دختران نوجوان بیان کردند:دختران با پدران خود رابطه دوستانه وصمیمانه داشته باشند نیاز های دوره جوانی را باید شناخته ودرک شود ومشکلی که برای نوجوان پیش می آید شاید در نظر پدرومادر مسئله خاصی نباشد اما برای نوجوان چنین نیست واز مقایسه کردن،تحقیر کردن،توهین کردن جدا خوداری گردد،نیاز های نوجوان باید شناخته شود چراسلامت جامعه در گرو سلامت دختران هست وباید دختران سالم ،باانگیزه تربیت کنیم.

بعدسخنرانی سرکار خانم آژیرکلیپ در خصوص ساخت ضریح مقدس امام حسین (ع) پخش گردید وجناب آقای درویشی در این خصوص مداحی نمودند وپرچم حرم مطهر ابا عبد الله الحسین(A)در این جلسه رونمایی وتمامی شرکت کنندگان به آن تبرک جستن.

(ومن الله توفیق)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.