حدیثی از شب معراج در رابطه با زنان


به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه6/ 10/95 جلسه اخلاقی باسخنرانی سر کار خانم محمد زاده یگانه با موضوع « تفسیر حدیثی از شب معراج در رابطه با زنان» در این حوزه مبارکه برگزار گردید .
ایشان سخنان خود را با دعای سلامتی امام زمان (عج ) آغاز کردند و بیان داشتند که حضرت عبد العظیم حسنی که از رجال بزرگ شیعه ، و از راویان معتبر اسلامی است ، و به فرموده حضرت هادی (ع) ثواب زیارتش همانند ثواب زیارت حضرت حسین (ع) است ، از حضرت جواد ، و حضرت جواد از پدران معصومش از امیر المومنین نقل می کند که حضرت فرمود من و فاطمه زهرا نزد پیامبر رفتیم ، او را در حال گریه شدید دیدیم عرض کردیم پدر و مادرم به فدایت سبب گریه شما چیست ؟ پیامبر فرمود : شبی که مرا به معراج بردند زنانی از زنان امتم را در عذاب شدید دیدم از دیدن عذاب شدید آنان به گریه افتادم . زنی را دیدم که وی را با موی جلو سر به دیوار جهنم آویخته بودند و مغزش از شدت عذاب می جوشید و زنی را دیدم که با زبانش به دیوار جهنم وصل بود و از داغ ترین و بد بو ترین ماده جهنم در دهانش می ریختند . و زنی را دیدم که اورا با سینه اش به دیوار جهنم چسبانده بودند . و زنی را دیدم که با دو پایش در جهنم آویزان بود . زنی را دیدم که گوشت بدن خودش را می خورد و از آتش از زیر گوشت هایش بیرون می زد . زنی را دیدم که دست و پایش را بسته بودند و تعداد زیادی مار و عقرب به او حمله کرده ، اما چون دست و پایش آزاد نبود نمی توانست فرار کند و هیچ گونه قدرتی برای دفاع از خود نداشت . زنی را دیدم که کور و کر و لال بود او را در یک تابوت پر از آتش گذاشته بودند و از تمام بدنش گوشت و پوست همانند آدم گرفتار جذام تکه تکه می ریخت . زنی را دیدم که صورت و بدنش آتش گرفته و او را وادار می کردند هر چه در شکم دارد با پنچه هایش بیرون آورده و از آن بخورد .زنی را دیدم که سرش سر خوک و بدنش ، بدن خر و دچار یک میلیون رشته عذاب بود . زنی را دیدم که صورتش همانند سگ آتش از پشتش وارد و از دهانش خارج می شد . ملائکه سر و بدنش را با ابزار جهنم می کوبیدند حضرت زهرا (ع ) عرضه داشت محبوب من و نور چشمم به من خبر بده عمل و روش آنان دردنیاچه بوده است که باید دچار چنین عذاب های شدید و سختی شوند . حضرت فرمود :
آن زنی که به موی سر به دیوار جهنم بسته بود زنی است که موی جلوی سر خود را از نامحرم حفظ نمی کرد .
زنی که با زبان به دیوار جهنم وصل بود زنی است که شوهرش از نیش زبان او در امان نیست .
زنی که به دو طرف سینه اش به دیوار جهنم چسبانده شده بود زنی است که مسئله جنسی از شوهرش تمکین نمی کرد و او را برای ارضاء این غریزه طبیعی راه نمی داد .
زنی که با دو پایش در جهنم آویزان بود زنی است که بدون اجازه شوهرش هر کجا می خواست می رفت .
زنی که گوشت بدن خود را می خورد و آتش از زیر گوشت هایش بیرون می زد زنی است که برای غیر شوهر آرایش می کرد و آرایش خود را در معرض دید مردان نامحرم قرار می داد.
زنی که دست و پایش را بسته و در معرض حمله مار و عقرب بود زنی است که نماز را سبک می شمارد و از نجاست و جنابت و حیض ، تطهیر و غسل نمی کرد .
زنی که کر و کور و لال بود زنی است که با غیر شوهر همبستر شده و اولاد آورده ولی فرزند را به گردن شوهر انداخته بود.
زنی که با قیچی آتشین گوشت اورا می بریدند زنی است که خود را در اختیار مرد بیگانه می کذاشت .
زنی که صورت و بدنش آتش گرفته و او را وادار می کردند هر چه در شکم دارد بخورد زنی است که واسطه فحشا و منکرات بود و زنان را برای شهوترانی در اختیار مردان می گذاشت .
زنی که سرش سر خوک و بدنش بدن خر و دچار یک میلیون رشته عذاب بود زنی است که دو به هم زنی می کرده و در دروغگویی و کذب غرق بود .
زنی که همانند سگ بود و آتش از پشت وارد و از دهانش خارج می شد زنی بود که خواننده مجالس عیش و نوش و آلوده به بیماری حسادت بود .
بنابراین زن می تواند به اعلا درجات و مقامات معنوی برسد و مریم گونه شود و در صورت بی توجهی به آیین حق و شخصیت انسانی خود ، راه به اسفل درکات برده و از بهائم یعنی حیوانات پست تر می گردد .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.