آموزش صبوری از دانه گندم

کسب هر موفقیتی نیازمند صبوری است ، این نکته را می توان از دانه گندم آموخت. شما دانه گندم را در خاک می کارید و دانه باید در زیر خاک صبر کند ، آنگاه به واسطه سرما و طوفان اذیت می شود، پس باید زیر برف و در طوفان ، استقامت داشته باشد و با بلا بسازد.

وقتی هم که خوشه کرد، اول بلا و سختی است ، باید زیر چرخ جدا کردن گندم از کاه ، استقامت کند، بعد زیر سنگ آسیاب آرد شود باید با صبر در مقابل آتش نانوایی، نان شود و برود در دهان مومن و جویده شود …عاقبت این دانه گندم وارد خون شده و جزئی از بدن مومن شود ، تا به آن بگویند: (مومن) که بالاتر از کعبه و ملک مقرب است.

هر فضیلتی که انسان بخواهد پیدا کند ، متوقف بر صبر است ، اگر کسی بخواهد خود سازی کند و تهذیب نفس داشته باشد ، دست کم باید چند سال زحمت بکشد و صبوری پیشه نماید.

در حقیقت کسانی که گفتند ، پروردگار ما الله است سپس پایداری نمودند، فرشتگان بر آنان فرود می آیند و می گویند هرگز نترسید و غمگین نشوید و شما را مژده باد به بهشتی که وعده داده شدید . ما سرپرستان و دوستان و یاران شما در دنیا و آخرتیم .(فصلت /30-31)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.