نشست صمیمانه

بسمه تعالی

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 13/2/96 طلاب این حوزه نشست صمیمانه ای با نماینه محترم بسیج طلاب کشورحجه الاسلام والمسلمین جناب آقای داراب کولاهی با موضوع بصیرت سیاسی در حوزه انتخابات داشتند  .

ایشان در ابتدا بیان داشتند که  خدا را شاکرم در دوران خدمتم در بین طلاب و روحانیون برای بار دوم به حوزه علمیه ریحانه النبی (س) می آیم بحثی که امروز می خواهم درباره آن صحبت کنم در واقع  درباره تحولات منطقه ، انقلاب اسلامی است خوب نزدیک چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب 40 ساله فرصت ها و چالش هایی هم دارد .

چالش های انقلاب چیست ؟

اولین چالش انقلاب عدم شناخت اصل انقلاب ، اهداف و ماهیت انقلاب است اصل انقلاب را نمی دانیم برای چه بوده است . شناخت نباشد رسالت ما انجام نخواهد شد هدف از انقلاب اسلامی در مرحله اول احیا ء فرهنگ ناب محمدی ودر مرحله دوم  حمایت از مظلوم است و اینکه عدالت تحقق پیدا کند . از اهداف دیگر انقلاب اسلامی این است که در برابر ظالم بایستیم اگر منافع ما تحقق پیدا نکرد نظام را زیر سوال نبریم پس اولین چالش این است که ما شناختی نداشته باشیم پس وقتی ندانیم رسالت ما تحقق پیدا نمی کند وظیفه یک طلبه این است که ضرورت انتخابات را در بین خانواده خود توضیح دهد.

دومین چالش انقلاب غرب زدگی است و بزرگترین خطر همین است طلبه منبر می رود در حالی که روش و منش او غربی است برخی از مساجد که مجلس ختم در آن می گیرند مبل می گذارند .

سومین چالش این است که نخبگان جامعه اسلامی  به وظیفه خود عمل نکنند .سوال نخبه چه کسانی هستند ؟ 1. طلبه 2. عالمان دانشگاه 3. هر کسی که از مسیر انقلاب اسلامی جایگاهی پیدا کرده و شهرتی دارد .

فرصت های انقلاب چیست ؟

هیچ دوره ای مثل انقلاب فرصت برای معرفی اسلام ناب وجود نداشته است امروز برای یک مبلغ بستر برای تبلیغ او آماده است کسی که حافظه دارد و زبان دارد و می تواند این اسلام را معرفی کند اگر این کار را نکند مسئول است و البته باید اسلام را به بهترین وجه معرفی کنیم در آیین وحیانی الهی قائل هستیم که انسان ها دارای قلب و هر قلبی دارای عاطفه است دشمن از این قلب و عاطفه انسانها بیشترین سوء استفاده را برای تغییر فکرها و اندیشه ها کرده است آمریکا سه راهبرد را دنبال کرده و به کار می گیرد : 1. عقاید واحد 2. اطلاعات واحد 3. تغییر سبک زندگی

اولین راهبرد آمریکا عقاید واحد : عمده فضای نا بهنجاری تغییر ماهیت رفتاری انسان ها است از محکمات به فضای مجازی زود باور اما ماندگار نیست از سال 2001 آمریکا برای تحقیق این عقاید واحد برنامه ریزی کردند شیطان پرستی و فرقه های دیگرگروهی هستند که کدخدای محلی را می پرستند و این یک پیام دارد مادی گرایی است اومانیسم یعنی هر انسانی خدای خودش است  آمریکا به دنبال تسخیر قلبهای انسانها هستند

دومین راهبرد آمریکا اطلاعات واحد است : اولین کاری که کردند ایجاد جاذبه کردند حتی برای علما در مرحله دوم ایجاد ضرورت کردند شیرینی اینترنت را برای مردم یک کار ضروری خطاب کردندمثل ثبت نام را برای حج اینترنتی کردند مبلغان ما نتوانستند انقلاب اسلامی را درست معرفی کنند کار خاصی نکردیم و در مرحله سوم تزریق سم خودشان است کل جامعه ما الان فقط 30 درصد اطلاعات امنیتی اینترنتی را می داند .

سومین راهبرد تغییر سبک زندگی : که در همه شئون زنگی مخصوصا زندگی اسلامی تغییر را ایجاد کردند . آمریکا برای انتخابات یک سال همه جانبه برای مقابله با ما آمده و از طریق خبر گذاریها بمباران خبری علیه ما را آغاز کرده است بیش از 50 شبکه ماهواره ای به زبان های مختلف بومی علیه ما خبر می دهند دشمن کار می کند اما طلبه ها متاسفانه در خواب غفلتند

چرا انتخابات برای آمریکا مهم است ؟

زیرا آمریکا برای قرن 21 طراحی دارد که استارت آن را در 2001 با حادثه 11 سپتامبر طراحی کردند آمریکا گفت که جنگ صلیبی آغاز شده و در افغانستان لشکر کشی کرد طراحی بن لادن ، شبکه القاعده و …..کار آمریکا بود . چرا انتخابات برای آمریکا مهم است ؟  1.  برای اینکه تمام هزینه های آمریکا برای این بود که جمهوری اسلامی را از بین ببرند که موفق نشدند . هفت برجام را علیه ایران برنامه ریزی کردند الان در برجام دو هستند بنا شد که بعد از برجام وضعیت اقتصادی عوض شود چه تغییری کرد هیچی ! مهم است چون می خواهند چیزی به نام ولایت فقیه نباشد  2. دلیل دوم مهم بودن انتخابات برای آمریکا چون امید به مدیران فعلی بسته است . عدم آگاهی در دانش سیاسی ، مشکلاتی بر بینش سیاسی ایجاد می کند.مقام معظم رهبری فرمودند :«  اگر حوزه انقلابی نداشته باشیم ، حوزه انقلاب اگر تهی شود اصل انقلاب از بین می رود»

ایشان در پایان فرمودند : پس مطالعه و اطلاعات خودمان را بالا ببریم حوزویان و روحانیون باید اطلاعات خود را بالا ببرند الان وظیفه ما از همه احاد جامعه بیشتر است و برای بصیرت افزایی در جامعه ما باید بصیرت خود رافزایش دهیم . انشاءالله که خداوند شر و فتنه دشمنان را به خودشان برگرداند این نظام و انقلاب به دست علم دار حقیقی خود حضرت مهدی ( عج ) برسد .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.