چگونه می توان عشق به امام زمان (عج )را در دل مردم زنده کرد؟

 

?جذب مردم، خصوصاً جوانان به امام زمان (عج) و زنده کردن عشق حضرت در دل آن‌ها که در اقتدا و پیروی از او بسیار مؤثر است راه‏هایی دارد:
?- آنهایی را که می‌‏خواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولی خدا شود از عقاید باطل پاک کنیم، و نیز نفس آن‌ها را از صفات رذیله بزداییم، زیرا دل پاک می‌‏خواهد تا قابلیت و ظرفیت عشق و محبّت به ولی‏اللَّه الاعظم را داشته باشد.

لذا بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی گفته‏اند که سالک در مرحله اول باید تخلیه نفس کند و سپس خود را به محاسن اخلاقی متخلّق سازد.

- سعی کنیم تا حدّ امکان و آن قدری که از عهده ما برمی‏آید و طرف مقابل ظرفیت و کشش دارد مقامات و کمالات و فضایل آقا امام زمان (عج) را برای او بازگو کنیم، برای او بگوییم که حضرت چه جایگاهی در عالم وجود دارد. چگونه از حالات مردم به اذن خدا مطّلع است. چگونه مظهر رحمانیت خداوند است. چگونه به فکر شیعیان خود می‌‏باشد.

انسان ذاتاً و فطرتاً کمال دوست است و گرایش ذاتی به کمال و انسان کامل دارد. از طرفی اگر در انسان این عشق نسبت به کسی پیدا شد مطیع او می‌‏گردد، و از آن جهت که امام زمان (عج) مردم را به خدا دعوت می‌‏کند، لذا با ایجاد عشق و محبّت آن حضرت در قلوب مردم در حقیقت مردم به سوی خدا رهنمون می‌‏شوند.

می‌‏توان گفت که دعوت مردم به امام زمان (عج) وایجاد عشق آن حضرت در قلوب آن‌ها در حقیقت دعوت به سوی خدا وایجاد عشق به خدا در قلوب مردم است.

- کتاب موعودشناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.