برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98-99 مدرسه علمیه ریحانه النبی (س)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98-99 مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

مراسم افتتاحیه سال 97-98 صبح روز دوشنبه اول مهر ماه با حضور معاونت  محترم پژوهش  حوزه های علمیه استان کردستان سرکار خانم ملا ولی و طلاب و اساتید و کادر حوزه علمیه ریحانه النبی (س) برگزار گردید .

در این مراسم ابتدا  آیاتی از کلام الله مجید قرائت گردید و سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد

در ادامه سرکار خانم ملاولی به ایرا د سخن پرداختند.

     

 معاونت پژوهشی حوزه های علمیه خواهران استان کردستان  ضمن گرامیداشت حادثه عاشورا و دفاع مقدس بیان کرد :  شهداء با ایثار جان خود سربلندی و عزت و اقتدار را به ما ارزانی داشتند. مردم مومن، انقلابي و ايثارگر در كمال هشياري و بصيرت از خون هاي ريخته شده شهدا با تمام توان حراست و حفاظت مي كنند. یادشان را گرامی می داریم انشاءالله که همه پیرو راه این عزیزان باشیم .

سرکار خانم ملا ولی با اشاره به اینکه انسانها با غلبه بر صفات ضد ارزشی می توانند به مقام خلیفه اللهی برسند  بیان کرد :  همه انسان ها دو دسته صفات دارند  یک : صفات ارزشی که ریشه در معنویت دارد که  فرمانده آنها عقل است  دو : صفات ضد ارزشی که ریشه در بعد مادیت و حیوانیت دارد که فرمانده آنها نفس است .

هر کدام از این صفات در وجود ما لشکریانی دارند جبهه حق علیه باطل در وجود ما همیشه هست و این دو دسته صفات در کشمکش هستند و همین امر ارزش انسان را بالا می برد چون انسان می تواند با غلبه بر صفات ضد ارزشی به مقام خلیفه الهی برسد .

وی ادامه داد : برای اینکه ما انسان ها در بعد عقلی پیروز شویم بنیان و مقدمه آن،  شناخت است انسان باید در مسیر شناخت و معرفت قدم بردارد .

ما انسان ها بر اساس سه مولفه عمل اختیاری انجام می دهیم : 1- شناخت 2- میل و گرایش پیدا کردن به آن چیزی که شناخت پیدا کردیم 3- قدرت برانجام عمل ، این سه مولفه باعث می شود که عمل اختیاری محقق شود . امام حسین (ع) می فرمایند : « ایها الناس ان الله جل ذکر ما خلق العباد الا لیعرفه فاذا عرفه عبده » خدا بندگان را نیافرید مگر اینکه خدا را بشناسند زیرا وقتی خدا را شناختند بندگی می کنند .

سپس وی در ادامه افزود : پس شناخت خیلی مهم است و اولین ابزار شناخت علم و آگاهی است وقتی در این مسئله دقیق می شویم تازه معنای حدیث پیامبر (ص) را می فهمیم که می فرمایند : طلب العلم فریضه علی کل مسلم » علم بر هر مسلمانی واجب است زیرا بنیان شناخت و مسیر تسلط عقل بر نفس علم و آگاهی است .

سرکار خانم ملاولی به جایگاه زن و مرد در جامعه و ارزش و مقام زن د رجامعه اشاره کرد و گفت : اگر زنان جامعه خود و جایگاه خود را نشناسند به ابزار بودن ، خودشان کمک کرده اند و شان خود را پایین می آورند خانواده مرکز ایمان و دین باوری است و تمام اصلاحات یک جامعه در خانواده اتفاق می افتد اساس تمام تربیتهای جامعه خانواده است اگر خانواده سالم نباشد جامعه آشفته می شود نقش اصلی در خانواده زنان هستند زن نقطه اتکا خانواده است زن مایه آرامش روحی و روانی در خانواده است پس شناخت و کسب علم برای زنان در جامعه امروز لازم و ضروری است

سپس در قسمت پایانی خود و دیگران را توصیه کرد به اینکه باید برای امام مان از دل و جان مایه بگذاریم ما به عنوان یک طلبه باید بدانیم که کجا هستیم و جایگاه و ویژگی و شرایط خود را بشناسیم در مرحله دوم  هدفمان را مشخص کنیم و در مرحله سوم وظیفه و رسالت خود را بدانیم همه ما طلبه ها باید جایگاه خود را قدر بدانیم و آن را به کم نفروشیم کسی که به جایگاه و مسیر طلبگی خود آگاه است می داند که نگاه امام زمان (عج ) به او هست پس سعی کنیم که این مسیر را قدر بدانیم

علم یاد گرفتن به تنهایی ما را به اوج و رسالتمان نمی رساند بلکه عمل به علم است که می تواند ما را در این مسیر موفق کند اگر ما به علمی که می آموزیم عمل کنیم و در مسیر عبودیت باشیم  انشاءالله به جایگاهی که شهدا رسیده اند می رسیم  .

گفتنی است که در پایان این مراسم از طلاب جدید الورود تجلیل به عمل آمد .

      

خاتمه این جلسه مداح اهل بیت خانم خزایی زیارت آل یاسین را قرائت کردند .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.