برگزاری مراسم سالروز شهادت چهارمین نور ولایت امام زین العابدین (ع)

بسمه تعالی

برگزاری مراسم سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) مورخه 3/7/1398 در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

مراسم سالروز شهادت چهارمین نور ولایت امام زین العابدین (ع)صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه 1398  با سخنرانی سرکار خانم فاطمه کریمی و مداحی و روضه خوانی سرکار خانم خزایی با حضور طلاب و اساتید و کادر در نماز خانه مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) برگزار گردید .

هدف از برگزاری این مراسم آشنایی طلاب با سیره  این امام معصوم (ع) و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت ایشان بود .

سرکار خانم کریمی در ابتدای بحث بیان کرد : که  سید الساجدین (ع) سی و چهار سال بعد از حادثه کربلا در قید حیات بودند که دوران بسیار سختی بود ، دورانی که بنی امیه نگاهشان به امام سجاد و اهل بیت (ع) و بازماندگان عاشورا و آفرینندگان حادثه کربلا بود به همین جهت امام سجاد (ع) با یک سیاست و ویژگی های خاصی باید هم معارف اهل بیت (ع) را تبلیغ کند و هم حادثه عاشورا را حفظ کند و ائمه را به عنوان جانشین پیامبر (ص) به جامعه معرفی کند زمان امام سجاد (ع) فرصتی شد که امام کلماتش را در قالب دعا ، حدیث ، خطبه و مطالب نصیحت آمیز بیان کند و کادر سازی کند شاگرد پرورش دهد به همین دلیل زیارتهای زیادی از امام سجاد (ع) داریم .

وی در ادامه افزود : شخصی  از امام سجاد (ع) پرسید دین چیست؟ امام سجاد (ع) فرمودند : « قلت لعلی بن الحسین اخبرنی بجمیع شرایع دین » می شود به من بگویی دین در چه خلاصه می شود ؟ فرمود : « قال قول الحق و الحکم بالعدل و الوفاء بالعهد » ( بحار –ج 72ص 26 )

1-حق گویی 2- عدالت مداری 3- عهد و پیمان ها را عمل کردن این سه چیز خلاصه دین است ، یکی از مصادیق وفای به عهد نماز است و یکی از مصادیق عدالت مداری حفظ امام است،  که امین خداست و یکی از مصادیق حق گویی دفاع از ولایت است .

وی تاکید کرد : دین سه کلمه است دینداری که فقط نماز و روزه نیست بلکه نماز وروزه و حج و جهاد و…اینها مظاهر دین است اما گاهی نماز خوان ها هم به دین لطمه می زنند .

 خانم کریمی در پایان ضمن اشاره به اینکه مقام رضا و خشنودی از خداوند، یکی از بالاترین درجات است ، گفت :مقام رضا و خشنودی خداوند  بر اثر معرفت کامل نسبت به خداوند و حکمت ها و رحمت های او، و همچنین شناخت دنیا و حقیقت آن حاصل می شود، و  کربلا تجلى‏گاه رضاى انسان به قضاى خدا بود. پیامبر (ص) می فرمایند : « یا علی شر الناس من باع آخرته بدنیا ه و شر منه من باع آخرته بدنیا غیره » وسائل الشیعه ج 16 ص 34 بدبخت ترین مردم کسی است که آخرتش را به دنیا بفروشد و بدبخت تر از آن کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد.

           

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.