برگزاری نشست بصیرتی – سیاسی

   

بسمه تعالی

برگزاری نشست بصیرتی – سیاسی با سخنرانی امام جمعه شهر قروه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رستمیدر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

نشست بصیرتی – سیاسی صبح روز سه شنبه 14 آبان ماه 1398 با موضوع تبیین سخنان حضرت آقا در جمع دانش آموزان و دانشجویان با سخنرانی امام جمعه شهر قروه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رستمی در جمع طلاب و اساتید و کادر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار گردید .

آقای رستمی در ابتدا ی بحث بیان کرد: حضرت آقا در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند« یکی از ظرفیت های انقلاب اسلامی و ایران انبوه جوانان است عده ای دنبال این هستند که این نعمت انبوه جمعیت را از ما بگیرند»

وی گفت: هر کشوری که به درجه رشد رسیده است ، دلیلش جمعیت بالا است دشمنان اسلام یک سری مغالطه ها یی  را برای ما انجام داده اند که یکی از آنها این است، اگر جمعیت کم باشد کشور پیشرفته تر می شود.  این مسئله مهمی است و از دغدغه های مقام معظم رهبری است که در جمع دانش آموزان و دانشجویان آن را مطرح می کنند و از آن به نعمت انبوه جمعیت تعبیر می کنند و بعد بیان می کنند که عده ای می خواهند آن را از ما بگیرند و این یک واقعیتی است که از نظر امنیتی و جغرافیای مردمی و ابزار های دموکراتیک و …تهدید می شویم و راهش این است که جمعیت مان را بالا ببریم و امروز این یک مبارزه مهم است جمعیت بیشتر باشد خیلی از مشکلات اقتصادی ما هم کمتر می شود .

امام جمعه شهر قروه در ادامه گفت : حضرت آقا فرمودند: «اصل انقلاب اسلامی در مبارزه با استعمار و استکبار است»  . جمهوری اسلامی ایران یک قدم بزرگی برداشته است که این خیلی مهم است حضرت آقا در جمع مردم کرمانشاه در جریان انقلاب اسلامی پنج مرحله مهم را نام بردند : مرحله اول : اصل انقلاب اسلامی مرحله دوم : تشکیل حکومت اسلامی مرحله سوم : دولت اسلامی مرحله چهارم : جامعه اسلامی مرحله پنجم : تمدن سازی اسلامی

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم که دولت اسلامی است به معنای حکومتش هیچوقت در درون جمهوری اسلامی شکل نگرفته گفت: گام دوم انقلاب یعنی ما تکانی به خودمان بدهیم و دولت اسلامی را تشکیل بدهیم . حوزه ها نسبت به اصل انقلاب اسلامی مسئولیت دارند، رابطه بین حوزه و انقلاب اسلامی یک رابطه دو سویه است . چهل سال است که ما نتوانسته ایم دولت اسلامی تشکیل دهیم تا دولت اسلامی نداشته باشیم جامعه ، اسلامی نمی شود . دولت ها خیلی مهم هستند حضرت علی (ع) می فرمایند : « لابد من امام بر او فاجر » امام می فرمایند : امام فاجر بهتر از این است که حکومتی نباشد .

وی با اشاره  به اینکه یکی از دلایلی که نتوانستیم دولت اسلامی تشکیل دهیم ، دموکراسی یعنی انتخاب های غلط مردم است گفت:  قرآن می فرماید: « و لقد کتبنا ….و العاقبه للمتقین » طبق تفاسیر جامع البیان و مجمع البیان هدف از تشکیل حکومت این است که دنیا یکپارچه شود حضرت امام می فرمایند : اگر تمام آمریکا و اروپا مسجد شوند و روی گلدسته های آنها پرچم اسلام بزنند و از مناره های مسجد الله اکبر بلند شود ، ما دست از شعار “مرگ بر آمریکا” بر نخواهیم داشت مصداق جهاد کبیر است جهاد کبیر یا دشمن شناسی همین است امروزه دشمن شناسی با توحید گره خورده است مقام معظم رهبری  می فرمایند ما در یک دوگانه قرار گرفته ایم دوگانه ( تسلیم و مقاومت )، دلیلش این است که رابطه بین حق و باطل یک رابطه صفر و صدی است عام مجموعی است یا باید صد در صد اهل مقاومت باشیم  وهمه را داشته باشیم ، یعنی  اگر یک ذره هم نداشته باشیم کاملا در باطل هستیم. اگر بخواهیم مقاومت را بشکنیم و لو در قالب یک طرح مثل برجام ما به طرف تسلیم قدم برداشته ایم مقام معظم رهبری فرمودند عده ای فکر می کنند که مشکلات با مذاکره حل می شود ولی این طور نیست .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.