برگزاری مراسم سالروز رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)

   

بسمه تعالی

برگزاری مراسم سالروز  رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

مراسم سالروز  رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج با سخنرانی و مداحی سرکار خانم کریمی در جمع طلاب و اساتید و کادر برگزار گردید .

خانم کریمی در ابتدای بحث گفت: در آستانه رحلت وجود مبارک سيد انبيا و اولياي الهي و همچنين شهادت کريم اهل بيت، امام حسن مجتبي(ع)  و شهادت ثامن الحجج علي بن موسي (ع) هستيم. اين مصائب سنگين را به پيشگاه ولي عصر(عج)  وبه شما بزرگواران و خواهران ايماني تسليت عرض مي‌کنم.

سرکار خانم کریمی درادامه  بحث خود به انواع زندگی اشاره کرد و گفت :ما دو نوع زندگی داریم زندگی حیوانی ، زندگی انسانی ،  زندگی مادی گرایی زندگی حیوانی است و زندگی انسانی در قرآن کریم آمده است و حیات طیبه نام دارد من عمل صالحا من ذکر او انثی » دربیان سیره حضرت رسول (ص) در  فرازی از زیارت عاشورا می خوانیم « الهم اجعل  محیای محیا محمد و آل محمد » خدایا زندگی ما را زندگی پیامبر و مرگ ما را هم مرگ پیامبر قرار بده .

وی در ادامه  راه رسيدن به زندگي پايدار و گوارا را با توجه به حدیثی قدسی بیان کرد :  « رُوِی فی حَدیثِ المِعْراجِ؛ قالَ اللهُ تَبارَکَ وَ تَعالی یا اَحْمَدُ: هَلْ تَدْری اَی عَیشٍ اَهْنَأُ وَ اَی حَیاةٍ اَبْقی قالَ: اَللّهُمَّ لا، قالَ اللهُ تَبارَکَ وَ تَعالی اَمَّا العَیشُ الْهَنیئُ فَهُوَ الَّذی لا یفْتُرُ صاحِبُهُ عَنْ ذِکْری وَ لاینْسی نِعْمَتی وَ لا یجْهَلُ حَقّی یطْلُبُ رِضَای فی لَیلِهِ وَ نَهارِهِ …..

در حدیث معراج خداوند تبارک و تعالی فرمود: ای احمد: آیا می دانی کدام زندگی گواراتر و کدام زیستن پایدارتر است؟رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلَّم عرض کرد: خدایا! نمی دانم. خداوند تبارک و تعالی فرمود: آن زندگی گواراتر است که صاحب آن هیچ گاه در ذکر و یاد من سُست نشود و هیچ گاه نعمت من را فراموش نکند و هیچ گاه نسبت به حقّ من جاهلی و نادانی نکند و شب و روز که بر او می گذرد به دنبال آن باشد که رضا و خشنودی مرا به دست آورد. بحارالانوار، جلد 74، صفحه 28 »

خداوند در شب معراج به پیامبر چهار ویژگی زندگی پاکیزه را تعلیم داد : 1- پررنگ کردن ذکر خدا «هَلْ تَدْرِي‌ أيّ عَيْشٍ أَهْنَى وَ‌أيّ حَيَاةٍ أَبْقَى؛ » مي‌داني چه زندگي‌اي هم خوش‌تر و هم دوامش بيشتر است؟ روشن است که گفتن اين مطلب خود انگيزه ايجاد مي‌کند که انسان به دنبالش برود. . قَالَ أَمَّا الْعَيْشُ الْهَنِي‏ءُ فَهُوَ الَّذِي لَا يَفْتُرُ صَاحِبُهُ‏ عَنْ‏ ذِكْرِي؛‏ راه رسيدن به اين زندگي اين است که از ياد من سست نشوي. کسي زندگي پايدار و گوارا دارد  که از ياد من خسته نشود. مگر انسان از ياد محبوب خود خسته مي‌شود؟! مگر ياد محبوب نيز خستگي دارد؟2  - یاد کردن نعمت های خداوند«  وَلَا يَنْسَى نِعْمَتِي؛»  من در همين دنيا نعمت‌هايي به انسان داده‌ام، اما انسان اصلا توجه ندارد که اين‌ها ، نعمت است و من آن‌ها را به او داده‌ام. غرق نعمت‌هاي من است، ولي يادش نيست که اصلا اين نعمت‌ها وجود دارد و من اين نعمت‌ها را به او داده‌ام. اگر آن زندگي برتر را مي‌خواهي، راهش اين است که نعمت‌هاي مرا فراموش نکني. 3- رعایت حق خداوند « وَلَا يَجْهَلُ حَقِّي؛ » من که اين نعمت‌ها را به تو دادم، حقي بر تو دارم، آن حق من را فراموش نکن. 4- طلب رضایت خداوند « يَطْلُبُ رِضَايَ لَيْلَهُ وَ نَهَارَهُ؛»  شبانه‌روز به دنبال کاري باشد که خدا از او راضي باشد.

خانم کریمی در پایان تاکید کرد : اين چند فراز براي اين بود ‌که زندگي گواراتر باشد، براي اين‌که به حيات طیبه برسي بايد زندگي دنيا برايت کوچک و بي‌ارزش بشود. بايد آن چنان برنامه‌ريزي و رفتار کني که نتيجه‌اش اين باشد که دنيا در چشم تو کوچک بشود. خداوند مي‌فرمايد: اگر مي‌خواهي به حيات طیبه برسي بايد چنان رفتار کني که دنيا در چشمت کوچک بشود. بايد عظيم‌تر از اين دنيا را ببيني تا اين کوچک بشود،

 

 

 

 

 

 

 

 

               

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.