برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت

     

بسمه تعالی

برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت با سخنرانی سرکار خانم کریمی در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

مراسم جشن میلاد پیامبر  (ص) و هفته وحدت صبح روز سه شنبه بیست و یکم آبان ماه 1398 با سخنرانی سرکار خانم کریمی و مولودی خوانی سرکار خانم خزایی در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه برگزار گردید .

در این مراسم که  معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان کردستان هم حضور داشتند سرکار خانم کریمی به ایراد سخن پرداختند .

خا نم کریمی  ‏‏در ابتدای بحث،  ولادت با سعادت حضرت خاتم النبیین و فرزند بزرگوارش امام صادق (ع) را به ‎‏همۀ طلاب تبریک عرض کرد و برکات خدا را برای همۀ طلاب و خواهران بزرگوار  طلب کرد .

وی در ادامه گفت :در ارتباط با وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام عرض می کنم اینکه در قرآن کریم ما آیاتی را داریم که در آن آیات خداوند تبارک و تعالی پیامبرش را توصیف می کند . مهم ترین ویژگی رسول اکرم صلی الله علیه و آله که قرآن بر آن تأکید دارد،  مقام عبودیت و بندگی مطلق آن حضرت است. ارزش واقعی یک انسان نزد خداوند به شهرت، دارایی، علم و مقام نیست،  بلکه به عبودیت او نزد پروردگار جهانیان بستگی دارد. هر کسی ارتباطش با خداوند بیش تر باشد، نزد خداوند مقام والاتری دارد. مرحوم طبرسی در مجمع البیان می فرماید  : پیامبر (ص) در اوج عظمت و ر تبه دور از تشریفات بودند « و من عجب امره انه کان اجمع الناس لدواء الطرف ثم اقرب الی التواضع»

علامه طبرسی رضوان الله علیه می فرماید: از پیامبر خدا متواضع تر کسی نبود و ما نیز باید سیره ایشان را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم .

وی با تاکید براینکه  یکی از فضایل پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، عبودیت ایشان بود گفت : . محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله، در عين رفعت مقام و عروج به معراج، عبد و بنده خدابود  « وکانَ یَأکُلُ إکلَةَ العَبدِ، ویَجلِسُ جِلسَةَ العَبدِ»   .

انسان نباید با زیردستان برخورد متکبرانه و غیرانسانی داشته باشد. وظیفه اخلاقی ایجاب می‌کند که با دیگران به لطف و مهر سخن بگوییم و  متواضع باشیم.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه یکی از مشکلات  الان جامعه ما،  پوشش است گفت : چرا الان این پوشش های آزار دهنده ای که هم گناه است و هم عده ای را به گناه می اندازد در جامعه ما رواج پیدا کرده است ؟ چون ما به مقام عبودیت نرسیده ایم اگر ما بنده خدا باشیم هر لباسی را نمی پوشیم هر غذایی را نمی خوریم هر کسب و کاری را انتخاب نمی کنیم و این یکی از ویژگی های مهم و آموزه های مهم زندگی پیامبر (ص) است اهل تشریفات نبودند ما باید در مقام بندگی سعی کنیم به مقام ایشان برسیم .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.