مراسم ارتحال عالم ربانی آیت الله شرعی

بسمه تعالی
به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) مراسم ارتحال عالم مجاهد آیت الله شرعی (ره) در تاریخ 15/10/95 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای درویشی در این حوزه مبارکه برگزار گردید .
ایشان در ابتدا بیان داشتند که عرض ادب و احترام خدمت خواهران محترمه دعای وجود حضرت را با هم می خوانیم در ابتدا قرائت دعای وجودحضرت به خاطر اینکه یکی از سربازان ایشان دار فانی را وداع گفته اند بدون اغراق ایشان یک عالم فرهیخته بودند یک مجاهدخستگی ناپذیر یک مجاهد نترس ایشان یکی از یاران امام بودند مثل شهید بهشتی و شهید مطهری و بارها مورد شکنجه قرار گرفتند ولی هیچ وقت دست از تلاش بر نداشتند. خودشان دستگاه چاپ می گیرند و اعلامیه ها را پخش می کنند و بعد همراه با شهید بهشتی دستگیر می شوند بعد از انقلاب هم نماینده شورای اسلامی مردم قم بودند و عضو شورای مدرسین حوزه علمیه قم بودند . اگر شما خواهران الان به عنوان یک طلبه مشغول تحصیل هستید به خاطر نگاه والای این عزیزان بوده است ایشان دانشگاه فاطمیه ی قم را تاسیس کردند و دانشگاه علوم پزشکی فاطمه ی قم را راه اندازی کرده اند ایشان ابو شهید هستند زمانی که انقلاب احتیاج داشت که خون داده شود فرزند ان عزیزش را نثار انقلاب می کنند حال چرا ما از این بزرگان باید پاسداشت داشته باشیم چرا ما ایام شهادت ائمه (ع) مراسم می گیریم آنها که به مراسمات ما نیازی ندارند این کارها به نفع خودمان است اینکه امیر المومنین علی (ع) در جنگ خندق ضربت شمشیر را می زنند اگر این کار را نمی کرد اسلامی نبود حوزه ای نبود واین نشان از شجاعت و اخلاص امیر المومنین (ع) است . در واقع این ما هستیم که به آنها احتیاج داریم در واقع ما باید از اینها الگو برداری کنیم و آنها را به عنوان یک الگو ی امروزی می توانیم برای خود بدانیم پس ما باید فرق بگذاریم بین کسی که در مکتب قرآن بزرگ شده است . لازم است که زندگی نامه آنها را بررسی کنیم و از آنها درس بگیریم پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: « فضل العالم علی العابد بتسعین درجه بین کل درجتین حضر الفرس سبعین عاما : و ذالک ان الشیطان بضع البدعه للناس فیبصر ها العالم فینهی عنها و العابد مقبل علی عبادته لا یتوجه لها و لا یعرفها » برتری عالم بر عابد بر هفتاد درجه استکه فاصله هر درجه از دیگری به اندازه ای است که یک اسب هفتاد سال بدود علت آن برتری آن است که شیطان در میان مردم بدعتی می گذارد و دانشمند به آن پی می برد و مردم را از آن نهی می کند اما عابد سرگرم عبادت خود است و به بدعت نه توجهی دارد و نه آن را می شناسد . عابد کسی است که راه را یافته است ولی فقط می تواند گلیم خود را از آب بکشد ولی عالم کسی است که راه را یافته و بعد با توجه به دانایی که دارد دست دیگران را می گیرد و می تواند آنها را رشد دهد .
روایتی از پیامبر (ص) فردای قیامت فردی می آید حسنات او طبقه طبقه مثل ابر روی هم یا کوههای سر به فلک کشیده است . فرد می گوید خدایا من این همه کار را نکرده ام . خداوند می فرماید : این علمی که داشتی و بعد از تو دیگران از آن علم پیروی کردند . همین که آیت الله شرعی 23(ره) سال زجر کشیده اند همان موقع درخت علم را کاشته اند و این درخت شاخ و برگ می دهد میوه می دهد انشاءلله ما از میوه های شیرین باشیم زمانی که یکی مثل آیت الله شرعی پایه حوزه های علمیه را بنیان کرده اند شماها به عنوان میوه های حوزه هستید
ایشان در ادامه بیان کردنددرس بخوانیم که عالم شویم و درس بخوانیم که خودمان چیزی یاد بگیریم نه برای مردم . اگر توانستی درد خودت را درمان کنی درد مردم هم درمان می شود . بنابراین بگوییم خدایا من با تو معامله می کنم به این مکتب می آیم که درس بخوانم .
زندگی دنیا خیلی زود گذر است مسلمان یکی از اصول باورهایش این است که بگوید ما برای بقا آفریده شده ایم اگر این طور زندگی کردیم در آسمانها به بزرگی از او یاد می شود. چرا از آیت الله شرعی تعلم الله یاد می شود ؟ زیرا برای خدا یاد گرفت و برای خدا عمل کرد و برای خدا یاد داد . ایشان در پایان بیان داشتند که خدایا ما را از پیروان حضرت حجت قرار ده ما را عالم عامل قرار ده خدایا ما را عامل به قرآن اهل تفسیر قرار ده . و در پایان زیارت عاشورا جهت شادی روح آن عالم ربانی توسط خواهر کریمی و طلاب قرائت شد

  • ریحانه
    نظر از: ریحانه
    1395/11/07 @ 03:14:22 ب.ظ

    ریحانه [عضو] 

    خدارحمتش کند

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.