بازدید جامع مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران استان کردستان از مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

 

بسمه تعالی

بازدید جامع مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران استان کردستان از مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

بازدید جامع مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کردستان به همراه کارکنان محترمشان صبح روز سه شنبه 19 آذر ماه در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار گردید .

در این بازدید در ابتدا زیارت عاشورا توسط جناب آقای مرادی قرائت گردید .

و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای صفی زاده نشستی را با کارکنان مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) برگزار کردند .

در جلسه بازدید جامع مدیریت محترم حوزه علمیه خواهرا ن استان کردستان که 19 آذر ماه در حوزه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار شد ، مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان کردستان حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صفی زاده در ابتدای سخنانش از زحمات مدیر و کادر مدرسه تشکر نمود و در ادامه گفت : آغاز و پایان کارها  باهم پیوستگی و ارتباط دارند،  وضعیت مطلوب ما در آینده به تلاش ما در امروز برمی گردد. آینده چیزی غیر از آنچه که ما الان انجام می دهیم نیست پس آینده نباید برای ما مبهم باشد آینده همان چیزی است که ما الان انجام می دهیم آینده مطلوب مستلزم انتخاب مسیر صحیح است.  بنابراین اگر می خواهید از کارهای خود نتیجه خوب بگیرید باید مراقب زیر بناها باشید .

وی در ادامه با اشاره به حکمت 48 نهج البلاغه گفت : « الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ، وَالْحَزْمُ بِإِجَالَهِ الرَّأْی، وَالرَّأْیُ بِتَحْصِینِ الاْسْرَارِ. » امام(علیه السلام) فرمود: پیروزى در گرو تدبیر است، حزم و دوراندیشى در گرو به کار گرفتن فکر، و تفکر صحیح در گرو نگه دارى اسرار است.در مسائل مهم تمام جوانب مسئله را ببینید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید این دور اندیشی می طلبد که انسان به فکر و اندیشه خودش اکتفا نکند بلکه با دیگران هم مشورت کند کسی که از آراءمختلف  استقبال  کند و نظرات مختلف را بگیرد و مشورت کند با عقل و خرد آنان شریک می شود .

وی در ادامه با اشاره به حکمت 215 از نهج البلاغه گفت : اختلاف ، نابود کننده اندیشه و تدبیر است . بدترین چیز برای یک مجموعه این است که مجموعه با هم اختلاف داشته باشند اختلاف سرچشمه همه بدبختی ها است و هیچ ملتی نابود نشده است مگر به سبب اختلاف . در سایه اتحاد و هم دلی همه توفیقات نصیب انسان می شود .

 در ادامه این بازدید ،  حاج آقا صفی زاده در جلسه با طلاب سخنانش را با خطبه 96 از نهج البلاغه آغاز کردو گفت : علم خالی از عمل طبق گفتار امیر المومنین علی (علیه السلام ) بی ارزش ترین علم است و در ادامه با اشاره به مضمون حکمت 98 نهج البلاغه گفت: انسان وقتی حدیثی یا روایتی را می شنود فقط شنونده نباشد بلکه در آن اندیشه و تفکر کند که قطعا رسالت طلبه ها نیز همین است در آیات و روایات نیز به این نکته اشاره شده است که اول باید تفکر کرد و بعد به مضمون آن عمل کرد تفکر فقط برای نقل و انتقال به دیگران نباشد زیرا راویان علم زیادند و همه این ها باید به عمل منجر شود .

آقای صفی زاده در ادامه سخنانش با بیان اینکه سه راه برای نقل احادیث وجود دارد گفت : اول باید خودمان آن را بفهمیم دوم اینکه خودمان عامل باشیم و راه سوم نقل آن برای دیگران است .

وی با اشاره به حکمت 107 نهج البلاغه گفت : عالمان نادان جهلشان قاتل آنها می شود یعنی علمی که به عمل منجر نشود جهل است و فایده ای ندارد

در ادامه با اشاره به حکمت 266 نهج البلاغه گفت: علم با عمل همراه است هر کس عالم باشد عمل می کند و هر کس عمل نکند عالم نیست علم عمل را فرا می خواند .

وی در پایان گفت : فقیه در دین کسی است که مردم را از رحمت الهی ناامید نکند و البته از مجازات الهی نیز آگاه کند یکی از رسالت های طلاب همین است که مردم را نسبت به لطف خداوند ناامید نکنند که بنا بر  گفته مقام معظم رهبری ( دام ظله العالی ) یکی از مهم ترین منش های طلبه ها امید آفرینی در جامعه است .

 

در ادامه بازدید جناب آقای صفی زاده جلسه ای را با اساتید محترم مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) برگزار کردند و به بررسی مشکلات آموزشی و راه حل های مناسب آن پرداختند .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.