اولین جلسه از سلسله نشست های مهدویت

     

بسمه تعالی

برگزاری سلسله نشست های مهدویت در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

اولین جلسه از سلسله نشست های مهدویت صبح روز پنج شنبه بیست و سوم آبان ماه 1398 با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای منصوری سپهر در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج برگزار شد .

آقای منصوری سپهر در ابتدا به فواید بحث از ضرورت مهدویت پرداخت و گفت :  ما هر مسئله ای را که بخواهیم مطرح کنیم باید در ابتدا در مخاطبانمان ایجاد انگیزه کنیم هر اندازه که ما در بحث ضرورت و فواید،  بیشتر بحث کنیم انگیزه بیشتری را در مخاطب ایجاد می کنیم فایده دوم بحث از ضرورت این است که مباحث در ذهن ما ملکه می شود و استمرار پیدا می کند .

وی گفت : یک سری از مباحث مهدویت کاربردی است و بعضی از مسائل باید به صورت تئوری ارائه گردد و یک سری از مباحث هم در حاشیه قرار دارد .

وی در ادامه گفت: از پنج جهت ضرورت دارد که مباحث مهدویت بیان شود یعنی از پنج بعد باید به مباحث مهدویت پرداخته شود:  بعد اعتقادی –بعد اجتماعی – بعد تاریخی – بعد سیاسی – بعد فرهنگی

در ادامه آقای منصوری سپهرضرورت مباحث  مهدویت را از پنج بعد مورد بررسی قرار داد و گفت:   اعتقاد ، بنيان اصلي زندگي است. يعني، آنچه را كه انسان در ميدان عمل انجام مي‌دهد، بي‌ترديد به ساختار اعتقادي او بر مي‌گردد. از اين رو اگر انسان داراي اعتقاد صحيح و مستحكم باشد، در صحنه عمل گرفتار لغزش و دو دلي نخواهد شد. مهمترين چيزي كه به اعتقاد شكل درست مي‌دهد، معرفت است.

آقای منصوری با تاکید بر اینکه بحث مهدویت یک بحث تاریخی نیست گفت : بحث مهدویت متمم و تکمیل کننده بحث توحید و نبوت است زیرا با توجه به آیه اکمال و آیه ابلاغ اثبات می شود که بحث مهدویت بحث امامت زمان حاضر است .

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تداوم ‌بخش امامت مي‌باشند، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف طريق معرفت به آفريدگار است،  چنان كه در روايات، راه معرفت خدا ، شناخت اولياي خدا دانسته شده است.

وی گفت : از جهت اعتقادی با توجه به آیات « یوم ندعوا کل اناس بامامهم » یا « مات میته جاهلیه » بحث مهدویت و امامت اثبات می شود ،  پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله نقل كرده اند: من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية. هر كس بميرد و حال آنكه امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهليت مرده است.

آقای منصوری سپهر با بیان اینکه  اعتقاد به وجود مقدس مهدي موعود (عج)  اميد را در دل‌ها زنده مي‌كند ، به بعد اجتماعی ضرورت بحث از مهدویت پرداخت و گفت : . انساني كه معتقد به اين اصل است، نا اميد نمي‌شود، چون مي‌داند يك پايان روشن حتمي وجود دارد و سعي‌ مي‌كند كه خودش را به آن برساند و از حركت نمي‌ايستد بلكه سعي در تحقق بخشيدن آن دارد و از اين‌رو در برابر سختي‌ها و ناملايمات تن به شكست نمي‌دهد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.