همایش تجلیل از مبلغات برتر استانی

بسمه تعالی

 

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 16/12/96 این حوزه مبارکه با همکاری مرکز خدمات و مرکز مدیریت خواهران استان کردستان اقدام به برگزاری همایشی با عنوان تجلیل از مبلغات و همسران روحانیون و همنشینی صمیمانه  طلاب و خانواده هایشان به صرف شام به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) نمود .

در ابتدای این مراسم مدیر مرکز خدمات حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسینی فر ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و مهمانان به ایراد سخن پرداختند و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای علی گلی  مشاور خانواده در زمینه پذیرش نکاتی را بیان کردند و در ادامه  از مبلغات برتر ضمن اهدا ء لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد .

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای علی گلی سخنان خود را با تلاوت آیه ای از قرآن آغاز کردند و بیان داشتند که  « يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»

در این آیه خطاب به همه مردم چه مومن و چه غیر مومن می فرماید یک تذکر و یادآوری است  درمان درد های روانی و روحی ما شفا فی ما صدور است کتاب حمایت و رحمت است اما چیزی را که ما در جامعه علمی و حاضر مطالعه می کنیم این است که این نسخه شفا از آن بهره برداری نمی شود آمار طلاق گویای این مطلب است مشکلات خانواده گویای این مطلب است و نداریم ما آن برنامه درمانی که از قرآن استفاده شده باشد حالا امشب انشاء الله اشاره می کنیم که از این کتاب شفا یک نسخه از آن بهره برداری کنیم .

بیماریهای روانی سخت ترین بیماری ها هستند آقا امیر المومنین (ع) می فرمایند : « از مشکلات و سختی ها نداری و فقر است و سخت تر از فقر بیماری جسمی است و سخت تر از آن مشکلات و بیماری های روانی است افراد تحمل ندارند اگر این ناراحتی ها به شدت و عمقش برسد زندگی را تحمل نمی کنند در زندگی و خانواده ما مسائل و مشکلاتی است که از این نسخه شفا باید استفاده کنیم بهره ببریم و درمان بگیریم چرا ما بیمار می شویم این مشکلات روحی و روانی از چیست ؟ خداوند تبارک و تعالی می فرماید : « و خلق الانسان ضعیف » ما کامل نیستیم ناقص هستیم خداوند تبارک و تعالی و اهل بیت (ع) معصوم هستند ما با نقص متولد می شویم با خلاء هایی متولد می شویم باید آن نقص ها را بشناسیم و مهمترین نقص و خلائی که ما داریم نیاز به محبت و پذیرش و حمایت است غالب دردها به همین برمی گردد .غالب مشکلات برمی گردد به این حمایت نشدن و محبت ندیدن و توجه ندیدن . دریافت به موقع و به اندازه با ثبات پذیرش ، محبت و حمایت درمان کننده این نقص و کمبود است . تک تک این کلمات جای خیلی صحبت کردن دارد همه ما بزرگ و کوچک دوست داریم که در این جامعه پذیرفته شویم اگر ما را طرد کنند به بیماری دچار می شویم . این ها نیاز ما است ما آن را می خواهیم ، بچه ها می خواهند . برادران یوسف می گفتند پدر ما یوسف را بیشتر از ما دوست دارد پس این محبت ببینید چقدر مهم است و این ما را در مسیری قرار می دهد که دو طرف دارد که هر دو طرف خطر دارد چه محبت زیاد باشد و چه محبت کم باشد هر دو خطر ناکند و مهمترین خطر در این زمینه بی معنایی است مثلا شخص می گوید هیچ کس من را نمی خواهد حتی خدا هم من را نمی خواهد . کسانی که تحقیر می شوند و به آنها محبت نمی شود احساس بی معنایی می کنند و کسانی که زیادی محبت گرفتند اعتماد زیاد دارند قدرت نه گفتن به دوستان را ندارند چون می ترسند که طرد شوند و انسان ها آنها را نپذیرند این ها خود شیفته می شوند و دچار وسواس فکری می شوند .

همین برخورد های ما با بچه ها نگاه ما را به دنیا و به خدا و به دیگران عوض می کند این دردها پشت ذهن ما جمع می شود که به زندگی ما جهت می دهد ما محتاج توجه هستیم و درمان آن این نیست که بگوییم شما الان به توجه و محبت نیاز دارید نه بلکه درمان آن خود شناسی است خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم در چند جا چند آیه را برای درمان این نقیصه و کمبود قرار داده است . خانواده ، فامیل ، دوستان ، آشنایان و حتی رهبران جامعه باید محبت داشته باشند امام علی (ع) به مالک اشتر می فرماید در قلبت باید نسبت به انسان ها چه مومن و چه غیر مومن محبت داشته باشی .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.