بازدید از سرای سالمندان

 

بسمه تعالی
به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 5/12/96 روز شنبه از ساعت 10 الی 12 طلاب و کادر و اساتید حوزه علمیه ریحانه النبی (س) از سرای سالمندان جام جم با توجه به نزدیک شدن به ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از مادران سالمند با اهدا ء شاخه گل و کمک های نقدی و غیر نقدی عیادت کردند .
سرکار خانم صائم استاد گرامی قبل از حرکت بیان داشتند که قبل از اینکه شما تشریف ببرید پیش این بزرگواران چند نکته را یادآوری می کنیم که انشاء الله با معرفت به آنجا بروید .
خیلی ها خانه سالمندان می روند صرفا به خاطر اینکه ببینند یا خیلی خیلی لطف کنند عبرتی بگیرند اما آن چیزی که مد نظر هست اینه که ما بدانیم در روایت داریم که پیامبر فرمود : پیران امت را به خاطر من پیامبر احترام کنید . اگر خوب بودند خوشا به سعادتشان اگر بد بودند به خاطر من پیامبر احترام کنید و مطمئن باشید اگر شما بالاتر اف کلمه ای بود که قرار بود گفته شود نباید به این ها گفته شود .
حتما داستان قصابی را که زمان حضرت موسی (ع) را شنیده اید ، حضرت موسی(ع) از خداوند تبارک و تعالی تقاضا می کند خدایا آن کسانی را که با من همنشینند روز قیامت به من نشان بده و خداوند به حضرت موسی (ع) نشان می دهد و به او می گوید فردا به فلان قصابی برو و آن قصاب همنشین تو است . حضرت موسی (ع) می رود و می بیند که یک قصابی است که مثل همه آدم های معمولی است و با این شخص هم کلام می شود این شخص دعوتش می کند . برای حضرت موسی (ع) سوال بوده که این شخص چه کار کرده که با من پیغمبر خدا که رسول و نبی خدا هستم روز قیامت همنشین شده با هم همراه می شوند و به خانه آن شخص می روند حضرت می بیند این شخص مادری دارد که این مادر حتی قدرت جویدن غذا را ندارد این شخص هر روز کارش بوده که وقتی از سر کار می آمده اولین کاری که می کرده غذا را خودش می جویده و در دهان این مادر می گذاشته حضرت موسی (ع) بعد می بیند لب های این مادر تکان می خورد حضرت موسی (ع) می بیند این مادر دعا می کند خدایا پسر من را با پیغمبرت محشور کن .
گاها برای ما پیش می آید مخصوصا ما خانم ها که پدر شوهری مادر شوهری بالاخره شما خودتان مادر هستید قدر برای فرزندانتان زحمت می کشید اما یه وقتی نامحربانی های ما یا غرور ما باعث می شود که فکر کنیم وجود این عزیزان پیش ما یک اذیت و آزار است خدای نکرده
وجود این سالمندان عزیز سالمند هم نباید به این ها گفت با تجربه های عزیز جامعه ما واقعا نعمت است روایت داریم که اگر پیری در خانه باشد بلا از خانه دور می شود برکت آن خانه هزاران برابر می شود رزق آن خانه بیشتر از زمان های دیگر می شود . انشاءالله اگر آنجا رفتید از آنها بخواهید که برایتان دعا کنند .


با آرزوی موفقیت و طول عمر برای سالمندان عزیز کشورمان

در پایان نیز دعای خیر و تشکر و قدر دانی بی اندازه ی سالمندان بدرقه راهمان شد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.