هدیه حاج حسنعلی نخودکی به امام خمینی (ره)

هدیه حاج حسنعلی نخودکی به امام  خمینی (ره)

 

از حضرت آیت الله شبیری زنجانی نقل شده است که : در سفری که امام خمینی (ره)‌ و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند .

امام (ره) که در آن زمان شاید سی الی چهل سال بیشتر نداشت ، وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید : باشما سخنی دارم . حاج حسنعلی نخودکی می گوید: من در حل انجام اعمال هستم ، شما در بقه حر عاملی (ره) بمانید ، من خودم پیش شما می آیم . بعد از مدتی حاج حسنعلی  می آید و  می گوید چکار دارید ؟

امام (ره )‌خطاب به ایشان رو به گنبد امام رضا (ع) کرده و می گوید : تو را به این امام رضا(ع)‌،آگر (علم )کیمیا داری به ما هم یاد  بده ؟

حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم کیمیا نمی کند ، بلکه به امام می فرماید : اگر ما به شما علم کیمیا بدهیم و شما تمام دشت ها و کوها را طلا کنید ، آیا قول می دهید به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کرر نبرید ؟

امام خمینی (ره)که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید ، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند : نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم .

حاج حسنعلی نخوکی که این را از امام شنید ، رو به ایشان کرد و گفت : حالا که نمی توانید کیما را حفظ کنید من بهتر از کیمیا به شما یاد می دهم و آن این که بعد از نماز های واجب یک بار آیت الکرسی را تا « هوالعلی و العظیم » می خوانی و بعد تسبیحات فاطمه زهرا (س) را می گویی و بعد سه بار سوره توحید را می خوانی و بعد سه بار صلوات می گویی   : الهم صل علی محمد و آل محمد و بعد سخ بار آیه مبارکه : « و من یتق رلله له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب  و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله ،‌بالغ  امره قد جعل الله شئ  قدراً » « هر  کس تقوای الهی پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جایی که گمان نمی کند روزی می دهد ، و هر کس بر خداوند توکل کند کفایت امرش می کند ،‌خداوند فرمان خود را به انجام می رساند ، و خداوند برای هر چیز اندازه ای قرار داده است » را می خوانی  که از این کیما بهتر است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نظر از: الزهرا (س) نصر
    1391/03/30 @ 11:33:13 ق.ظ

    الزهرا (س) نصر [عضو] 

    پیامبراکرم صلی الله علیه و آله

    رنج و سختی و غمی به مومن نرسد مگر آن که خداوند در قبال آن از گناهان وی محو نماید

    تحف العقول صفحه 63

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.