ریحانه
(حــوزه ریحـــانة النبی س ســــنـنـدج)
(حــوزه ریحـــانة النبی س ســــنـنـدج)
به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 19/7/95 مدیر محترم این حوزه دربرنامه صبحگاهی جلسه ای با طلاب داشتند . ایشان در ابتدا سخنان خود را با آیه ای از قرآن آغاز کردند .« لیس للانسان الا ما سعی » این آیه شریفه همه چیز را در سعی انسان محدود میکند حتی آن تفضلاتی هم که می خواهد بعدا برسد محدود به سعی انسان می باشد «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها»
در ابتدای سوره طه آیه 13 و39 و 41 خداوند متعال با سه تعبیر نسبت به حضرت موسی سه جمله زیبا دارد :
1-آیه 13 می فرماید « و انا اخترتک فا ستمع» یعنی من تو را برگزیدم پس گوش فرا ده
2-آیه 39 می فرماید « و القیت علیک محبه منی » یعنی به لطف خدا از تو بر دلها محبت افکندم
3-آیه 41 می فرماید « واصطنعتک لنفسی » و تو را برای خودم تربیت کردم
کسی که به قصدخدمت به دین و هدایت انسانها سراغ کسب معارف دین برود می تواند تغییرات ویژه در زندگی خود و عنایات الهی را لمس کند . اینجا خداوند به حضرت موسی می فرماید ای موسی مردمی که به قیامت ایمان ندارند و پیرو هوای نفسند تو را از یاد قیامت باز ندارند و غافل نکنند و گرنه هلاک می شوی .
ایشان در ادامه فرمودند : انسان در بعد جسمانی به غذا ، خوراک و پوشاک و تحصیلات نیاز دارد و در بعد روحانی هم روحش تغذیه می خواهد دنیا از هر لحاظ در بعد مادی پیشرفت کرده است ولی در بعد روحانی چه در کشور ما و چه در کشور های دیگر این ضعف را دارند لذا ضرورت بعد روحانی خیلی بالا است حالا که خواست خدا و لطف امام زمان شامل حال شما شده است خیلی سعی و تلاش داشته باشید که از لحاظ معنوی خود را بالا بکشیدو هر کسی بر اساس توان و ظرفیت خود به جامعه خدمت معنوی کند رسول خدا به امام علی (ع) می فرماید : « به خدا سوگند اگر خداوند کسی را به دست تو هدایت کند بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب می کند » .خانم موسوی بیان کردند باید بدانید که برای چه به حوزه آمده اید و چرا اینجا هستید که طلاب عزیز می توانید مقاله ای با موضوع چرا طلبه شده ام ؟"بنویسید و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد. و مقاله برتر علاوه بر ثبت در وبلاگ مدرسه از طریق کانال اخبارحوزه های علمیه اعلام می شود
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط ریحانه در 1395/07/19 ساعت 10:31:00 ق.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |