ریحانه
(حــوزه ریحـــانة النبی س ســــنـنـدج)
(حــوزه ریحـــانة النبی س ســــنـنـدج)
باسمه تعالی
گزارش برنامه کرسی آزاد اندیشی مورخ 91/9/19
باموضوع : ازدواج و راهکارهای آن از منظر قرآن
حوزه علمیه ریحانة النبی (س) به همراه 20 تن ازخواهران طلبه ساعت 8 صبح روز یکشنبه مورخ 91/9/19در مکان سالن کانون پیروان ولایت در مراسم کرسی آزاد اندیشی شرکت کردند .
در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد .
در ادامه خانم عبدی مدیر محترم حوزه علمیه فاطمة الزهرا (س) قروه خدمت مدعوین محترم خیر مقدم عرض کردند و آقای حصاری در مورد کرسی آزاد اندیشی که حضرت آیت اللله خامنه ای(مدظله العالی) به آن تأ کید فرموده بودند اشاره کردند و به لزوم اجرای آن درحوزها و بین طلاب اشاره نمودند و در این بین به دووسئله اشاره کردند که یکی مربوط به مستمعین که ادب علمی باشد و دیگری تقوای علمی که مربوط به استاد صاحب نظر می گردد .
ایشان به مستمعین توصیه نمودند که نسبت به عقاید و مسائل مطرح شده با بیان احادیثی از نظر ائمه معصومین (علیهم السلام ) برخورد مناسبی داشته باشند و نیز به صاحبنظران توصیه تقوی علمی نموده که یعنی وقتی صاحبنظری مسئله علمی را تا بدان جا پیش نبرده که صلاحیت مطرح شدن در مجامع عمومی را داشته باشد تقوای علمی را لحاظ نموده و و مسائل چلشی را د ر نظر بگیرد و و مثالی را مطرح نمودند از مکاتبی که صاحبنظران آن ها با استفاده از انتقادات و پیشنهاد اتی که بر نظر یه های آن ها وارد می باشد و نیز اشاره به بزرگان علمی کشورمان داشتند و اینکه فضیلت علوم دینی از نظر دانشمندان و بزرگان تا به حدی بوده که برخی با وجود داشتن خانواده و سبک زندگی تجاری زندگی طلبگی را برگزیدند و به حجره وانزوا اکتفا ننموده اندو با رویکرد مذهبی افتخاراتی را برای کشورمان کسب کردند و از بززگانی چون ملاصدرا و ابن سینا و روش مشی ایشان استفاده کردند و لزوم الگو بودن ایشان از لحاظ علمی و اخلاق علمی اشاره نمودند .
در ادامه خانم بادامی به همراه دو استاد دیگر به سؤ الات طلاب پیرامون قبل و بعد ازازدواج پاسخ دادند .
نشست مذکور که به مدت 2 ساعت به طول انجامید و خواهران طلبه به بیان نظرات و سؤالات خود پرداختند با اقامه نماز و صرف ناهار به پایان رسید.
((والسلام علی من اتبع الهدی ))
نسخه قابل چاپ | ورود نوشته شده توسط ریحانه در 1391/09/21 ساعت 12:06:00 ب.ظ . دنبال کردن نظرات این نوشته از طریق RSS 2.0. |