برپایی جشن به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) وروز پرستار در مدرسه ریحانه النبی (س) شهر سنندج

بسمه تعالی

برپایی جشن به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س)  وروز پرستار در مدرسه ریحانه النبی (س) شهر سنندج

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س)  وروز پرستار در مدرسه ریحانه النبی (س) شهر سنندج با حضور سرکار خانم اعرابی مراسم جشن ومولودی خوانی برپا گردید.

سرکار خانم اعرابی سخنران واستاد حوزه ضمن تبریک ایام بیان داشت: «کتب بسیاری  درباره ی شخصیت ومقام حضرت هم در منابع شیعه وهم در منابع اهل تسنن یافت می شود شخصیتی  به نام «دکتر عایشه [بنت‌الشاطی]» نویسنده‌ی اهل سنت معاصر با آن آثار فراوان که در تفسیر حدیث دارد یک کتاب مستقل با عنوان”زینب قهرمان کربلا”نگاشته  و می گوید، کسی جز مادرش فاطمه زهرا(س) در صفات به پای او نمی‌رسد. او در صفات و کمالات بعد از مادرش بی‌نظیر است. چرا یکی از نویسندگان بزرگ کتاب رجال،در کتاب رجالش وقتی به احوال نساء اشاره می‌کند و می‌رسد به نام زینب کبری می‌گوید:”زینب و ماالزینب و ما ادراک ماالزینب” تو چه میدانی زینب کیست کسی که امام حسین شب عاشورا می‌گوید خواهرم مرا در نماز شبت فراموش نکن. چه می شود که انسان غیر معصوم به چنین مقامی می رسد.»

ایشان ضمن تاکید به عوامل تاثیر گذار در رشد وپرورش انسان، افزود:«شخصیت هرکسی با سه چیز شکل می‌گیرد: محیط، وراثت، تربیت. این مثلث ۳ضلعی شخصیت یک انسان را می‌سازد.»
وی در ادامه این مثلث سه ضلعی را در زندگی زینب کبری(س) بررسی وتبیین داشتند واشاره نمود: وراثتایشان عیان است؛ پدری چون امیرالمومنین(ع) و مادری چون زهرای مرضیه(س)، افتخار عالم بشریت.ایشان مدتی زیر نظر پیامبر(ص) بود، مدتی هم امیرالمؤمنین(ع) و برادرانش. زینب در چنین خانواده‌ای و با چنین مربیانی رشد کرد. مادری که دختر خود را از کودکی برای صحنه‌های مختلف آماده کرده‌است. وسوم، محیط: محیط وحی، محیطی که به روایت‌های مختلف از۴۰ روز تا ۹ماه، پیامبر(ص) به در این خانه می‌آمد و می‌گفت: السلام علیک یا اهل البیت. محیطی که ۱۸ آیه‌ی سوره‌ی هل اتی در آن نازل شده ‌است. محیطی که جریان کساء در آن اتفاق افتاده‌ و جبرئیل بارها درآن حضور یافته است؛ به عبارت دیگر این مثلث وراثت، محیط و تربیت در زندگی حضرت زینب، به نوعی اتصال به وحی و عالم ملکوت دارد. وقتی مادر محدثه باشد و پدر امیرالمؤمنین(ع)، چرا زینب از آن بیرون نیاید؟!

 

استاد در ادامه به برخی از فضائل آن حضرت به طور خلاصه اشاره نمود وبیان داشت مهمترین فضیلت بارز حضرت زینب (س) سلیم ورضا بودن ایشان است.

سرکار خانم اعرابی گفت: در شب معراج، پیامبر اکرم(ص) از خدا سوال کرد: :”یا رب ما آیت رضاک” خدایا بالاترین ارزش نزد تو چیست؟پاسخ آمد: بالاترین ارزش نزد من توکل و رضاست. خدایا از کجا بفهمیم تو از ما راضی هستی. خیلی مهم است که خدا از ما راضی باشد اگر انسان همه‌ی عالم را بدهد تا خدا ازش راضی باشد ارزش دارد. این روایت در بحار هم هست .از کجا بفهمیم که خدا از ما راضی است؟این حدیث گفتگوی حق با پیامبرش است. گوینده خدا، مستمع رسول الله است. خداوند به پیامبرش فرمود: اگر من از بنده‌ای راضی باشم سه چیز را در زندگی‌اش قرار می‌دهم: ۱-شکرا لا یخالفه الجهل ۲-ذکرا لا یخالفه النسیان ۳-محبا لا یغفرا لا محبتی احدا.
۱-شکرآگاهانه- ۲- ذکری که فراموشی در آن نباشد و دائما توجه داشته باشد.۳-محبتی که هیچ کسی را بر من ترجیح ندهد.

ایشان در ادامه این سه صفت را در زندگی حضرت (س) مورد بحث وبررسی قرار دادند.

استاد در پایان به معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر طلاب در این زمینه اشاره داشتند از جمله

1. خصائص زينبيه از سيد نور الدين جزائري.

2. ناسخ التواريخ.

3. منتهي الآمال، شيخ عباس قمي.

در پایان مراسم مولودی خوانی توسط سرکار خانم کریمی برگزار گردید وپذیرایی مختصری از طلاب بعمل آمد

امید است مورد مرضی حضرت صاحب الامر امام زمان (ارواحنا له الفداه) قرار گرفته باشد.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.