تفسیر روایت اصحاب المهدی هم اصحاب الحسین


به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 15/8/95 مراسمی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) با مداحی و سخنرانی سرکار خانم سیده مهدیه سادات موسوی در این حوزه مبارگه برگزار گردید .
ایشان در سخنرانی خود تفسیر روایت « اصحاب المهدی هم اصحاب الحسین» را بیان کردند و بیان داشتند اصحاب حضرت مهدی (عج) همان اصحاب امام حسین (ع) هستند. ما همیشه می گوییم اگر در کربلا بودیم یار امام حسین (ع) بودیم یار امام حسین (ع) بودیم اما از کجا متوجه بشویم که رواقعا اگر بودیم جزء سپاه امام حسین(ع) بودیم باید ببینیم زندگی الان ما چگونه است اگر :
1. زندگی ما تنظیم بود با رضایت امام زمان (عج) جای امیدواری است.
2. اگر دائما در جبهه امام زمان (عج) هستیم جای امیدواری است.
3. لغزش در اینجایعنی لغزش در برابر امام زمان (عج) وامام حسین (ع)
4. باید حقیقت عاشورا را درک کنیم و باور کنیم.
5. باید جایی برویم که امام زمان (عج) میرود . سخنی را بگوییم که امام زمان (عج) می گوید ما به عنوان یک طلبه چقدر سعی کرده ایم که با رفتار و گفتار خود بوی امام زمان (عج) را در خانه مان ببریم چقدر بقیه خانواده و دوست و آشنابا دیدن ما یاد خدا و امام زمان (عج) می افتند . حواسمان باشد بار سنگینی به دوش داریم امام زمان (عج) از ما بیشتر انتظار دارد بنابراین که بگوییم کاش در کربلا بودیم کافی نیست چه بسا کسانی که در کربلا بودند صف اول نماز جماعت حضرت علی (ع) … بودند جای مهر به پیشانیشان بود. بنابراین استواری در این راه غافل نشدن ازامام زمان (عج) و کسب معرفت است.
غافل نشدن از امام زمان (عج):
امام زمان (عج) که ( صاحب هذا الامر یترد بینهم . امام دزمان بین ما تردد دارند ) و یمشی فی اسواقهم ( در بازار های ما راه میرود ) وو بطا فروشهم ( روی فرش های شما گام بر می دارد ) بهار الانوار
تفاوت ما با دیگر ادیان :
1. ما عقیده داریم ظهور جزء سیر تکاملی به سمت خدا است . ظهور – رجعت – برزخ و قیامت
2. حجت خداست یعنی ما باید زندگیمان را طبق پسند او تنظیم کنیم و در آخرت جای هیچ عذر و بهانه ای نیست
3. زنده است این السبب المتصل بین الارض و السماء
کسب معرفت :
معرفت که نسبت به امام زمان بیشتر شود محبت افزایش می یابد محبت که بیشتر شود میزان گناه کمتر می شود بنابر این چگونه این معرفت را کسب کنیم که از گناه دور شویم این معرفت تنها با تسلیم بودن و انجام واجبات و ترک محرمات بدست می آید پس ما به عنوان یک طلبه با رفتار و گفتار و عمل خودمان این معرفت را به صورت عملی انتقال دهیم
انشاءالله که همه ما مصداق روایت اصحاب المهدی هم اصحاب الحسین باشیم

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.