جلسه دوم کار گروه پذیرش

بسمه تعالی

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) در مورخه 12/11/95 سر کار خانم موسوی مدیر محترم جلسه ای با کادر به منظور جلسه دوم کارگروه پذیرش در این حوزه مبارکه برگزار گردید .

در این جلسه مدیر محترم حوزه سرکار خانم موسوی جلسه را با تلاوت آیاتی ازقرآن کریم آغاز کردند و بیان داشتند که شروع نیمسال دوم را تبریک عرض می کنم انشاءالله که نیمسال دوم را با یک نشاط مضاعف و تعامل بسیار خوب و سازنده و رابطه بسیار صمیمی همچون گذشته شروع کنیم غرض از تشکیل این جلسه بیان پند نکته است که با همفکری هم راه حل هایی را ارائه دهیم

نکته اول در مورد بحث پذیرش است از سر کار خانم رستمی معاون آموزش وهمکاری شما  عزیزان کمال تشکر را دارم و نهایت توان و نیرویتان را بگذارید که کارتان را به نحو احسنت انجام دهید که انشاءالله شاهد جذب حداکثری باشیم .

نکته دوم اینکه هر کدام از ما در هر کجا که هستیم اولویت اولمان باید بر تکمیل نفس و تهذیب نفس و ساختن باطن به شکل اخلاق الهی و معنوی باشد . و در این راستا نماز اول وقت خواندن ، دعا کردن ، و متوجه خدا بودن در همه حال باطن ما را شکل می دهد . نمی شود یک حوزه ایده آل داشته باشیم در حالی که از این ها غافل باشیم این باید اولویت ما در حوزه باشد که طلبه فقط به دنبال صرف نمره نباشد چرا که این یک آسیب محسوب می شود وظیفه یک طلبه این است که بکوشد با برنامه ریزی دقیق و پرداختن به اولویت ها و با استعانت از خداوند ضمن اصلاح و ارتقای خود از نظر علمی و معنوی پیشرفت و ترقی کند . حوزه دو بال دارد و با هر دو بال است که انسان می تواند رشد و ترقی کند و به سعادت برسد .علم و تقوا دو بال پرواز برای هر طلبه است اگر به هر کدام از این دو کم توجهی شود زیان های فراوانی متوجه طلبه خواهد شد . خیلی باید حواسمان باشد که خدای نکرده حوزه ما به سمتی نرود که فقط با یک بال حرکت کند .

اخلاق دو بعد دارد یکی جوارح و دیگری جوانب است جوارح همان ظاهر انسان است و جوانب باطن و درون انسان است هر چه که در باطن باشد در ظاهر تراوش می کند در مورد وضع ظاهری طلبه باید از نظر لباس و پوشش ساده و تمیز و در عین حال منظم و مرتب باشد طلبه یعنی کسی روحش را چنان پرورش داده که از علایق نفسانی و مادیات دنیا باز داشته و به مرحله تهذیب نفس رسیده است نه اینکه فقط به فکر جسم و ظاهر بدن باشد ما طلبه ها به عنوان الگوی جامعه باید خودمان در حد اعلا باشیم خواهران عزیز ما باید از خودمان شروع کنیم مردم به عمل ما نگاه می کنند ما زمانی می توانیم سخن نافذ داشته باشیم که با عمل خودمان نشان دهیم و با عمل خودمان الگو باشیم و مطمئن باشید که این عمل تاثیر خودش را می گذارد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.