سواد رسانه ای

بسمه تعالی

دوره آموزشی “سواد رسانه ای” ویژه طلاب و اساتید و دانش آموختگان مدرسه علمیه ریحانه النبی (س ) سنندج

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س) ، در راستای ارائه مسائل آموزشی به طلاب ، دوره آموزشی یک روزه ارتقا سواد رسانه ای به همت معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان کردستان در روز دوشنبه 24 تیر ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای داوودی در مکان نماز خانه ریحانه النبی (س) سنندج  برگزار شد .

آقای داوودی هدف از برگزاری دوره را کاربردی شدن مطالب در راستای تبلیغ رسانه ای و تولید محتوا بیان کردند

وی گفت : رسانه و فضای مجازی بر ای ما یک تهدید است،  یک زمانی برخورد با فضای رسانه برخورد انفعالی بود یعنی بیشتر به صورت انفعالی و ممنوعیت بود.  اما الان این فضا به قدری همه گیر و فرا گیر شده که با یک نرم افزار ساده و آدرس اینترنتی می توانید وارد شبکه های ماهواره ای شوید .

آقای داوودی با بیان اینکه ما باید تهدید های فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم،  گفت : سرعت رشد فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی یک تهدید است و در مقابلش دیگر آن حالت انفعالی و سلبی پاسخگو نیست پس بنابراین باید از حالت سلبی و انفعال خارج شویم و وارد فضای تولید محتوا شویم ما باید تولید محتوا کنیم و تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم .

وی با تاکید بر گسترش  فضای مجازی بیان کرد با توجه به اینکه   تبلیغ 24 ساعته شده است ،  لازم است  که طلاب هر زمان که فرصت  کرد ند وارد فضای مجازی شودند  و محتوای تبلیغی خودشان  را در فضای مجازی به شکل های گوناگون قرار بدهند در قدیم فقط یک منبر ساده و سخنرانی بود الان دیگر فضا عوض شده می توانیم فیلم بسازیم یا کلیپ بسازیم می توانیم کپشن های تصویری متن دار بسازیم و در فضای مجازی قرار بدهیم که بهترین را ه برای تبلیغ است .

وی گفت : درمقابل قدرت سخت ، ما قدرت نرم داریم .   قدرت نرم قدرت تاثیر گذاری بر افکار عمومی است .یعنی کشوری قدرتمند است  که بهتر بتواند  بر افکار عمومی دنیا تاثیر گذار باشد .

قدرت نرم با توپ وتفنگ و  تانک و با قلدری حاصل نمی شود قدرت نرم از طریق رسانه حاصل می شود رسانه ابزار و وسایل قدرت نرم است . اگر ما عرصه رسانه را برای معاندین و مخالفین اسلام و انقلاب خالی کنیم خودمان را از قدرت نرم محروم کردیم و خودمان را تحریم کردیم .

پس ما باید وارد قدرت نرم هم بشویم و بتوانیم علاوه بر اینکه جلوی سمپاشی های دشمن در جنگ روانی علیه مردم خودمان را بگیریم ،  بر افکار عمومی مردم دنیا  هم تاثیر بگذاریم و افکار آنها را هم نسبت به خودمان منعطف بکنیم .

آقای داوودی ضمن اشاره به نقش طلاب در جنگ نرم گفت : در قدرت نرم  که همان قدرت  رسانه ای است ، طلاب می توانند در مباحث معیشتی مردم تاثیر گذار باشند.  ما افسران جنگ نرم هستیم ما می توانیم با پاسخگویی در فضای مجازی تاثیر گذار باشیم ما باید سواد رسانه ای داشته باشیم و تولید محتوا کنیم و بتوانیم رسانه ها را نقد کنیم اگر سواد رسانه ای نداشته باشیم نمی توانیم تولید محتوا کنیم .

عناوین کارگاه های این دوره آموزشی شامل: قدرت سخت و نرم ، شناخت رسانه و انواع آن، ،تحولات مهم در ارتباطات انسانی  ،حقوق رسانه، تحلیل محتوای رسانه و ویژگی های ارتباط جمعی ، ویژگی های نهاد و رسانه ، نقش رسانه ها در کنترل جامعه ، رسانه و انواع فرهنگ ها ، کارکرد های رسانه  ،  استفاده از فضای مجازی بود.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.