مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س)

 

             

بسمه تعالی

برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س)  مورخه 10/7/1398 در مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) سنندج

مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه (س) صبح روز چهارشنبه دهم  مهرماه 1398  با سخنرانی و مداحی و روضه خوانی سرکار خانم خزایی با حضور طلاب و اساتید و کادر در نماز خانه مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) برگزار گردید .

            

ایشان درابتدای  سخنرانی خود تفسیر روایت « اصحاب المهدی هم اصحاب الحسین» را بیان کرد و گفت :  اصحاب حضرت مهدی (عج) همان اصحاب امام حسین (ع) هستند. ما همیشه می گوییم اگر در کربلا بودیم یار امام حسین (ع) بودیم اما از کجا متوجه بشویم که اگر واقعا در کربلا بودیم جزء سپاه امام حسین(ع) بودیم .

وی در ادامه افزود : باید ببینیم زندگی الان ما چگونه است.  اگر زندگی ما با رضایت امام زمان (عج) تنظیم بود جای امیدواری است.  اگر دائما در جبهه امام زمان (عج) هستیم ، جای امیدواری است.

وی با بیان اینکه  باید حقیقت عاشورا را درک کنیم و باور کنیم گفت :  باید جایی برویم که امام زمان (عج) میرود . سخنی را بگوییم که امام زمان (عج) می گوید . حواسمان باشد بار سنگینی به دوش داریم امام زمان (عج) از ما بیشتر انتظار دارد بنابراین اینکه بگوییم کاش در کربلا بودیم کافی نیست .

خانم خزایی در پایان  سخنان خود استواری در این راه را  ، غافل نشدن ازامام زمان (عج) و کسب معرفت دانست و گفت : امام زمان (عج) که « صاحب هذا الامر یترد بینهم . امام زمان بین ما تردد دارند  و یمشی فی اسواقهم در بازار های ما راه میرود و بطا فروشهم  روی فرش های ما گام بر می دارد »   معرفت که نسبت به امام زمان بیشتر شود محبت افزایش می یابد محبت که بیشتر شود میزان گناه کمتر می شود . این معرفت تنها با تسلیم بودن و انجام واجبات و ترک محرمات بدست می آید پس ما به عنوان یک طلبه با رفتار و گفتار و عمل خودمان این معرفت را به صورت عملی انتقال می دهیم .

انشاءالله که همه ما مصداق روایت « اصحاب المهدی هم اصحاب الحسین » باشیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.