اعتکاف


بسمه تعالی

به گزارش معاون فرهنگی حوزه علمیه ریحانه النبی (س ) مراسم معنوی اعتکاف با حضور طلاب حوزه علمیه ریحانه النبی (س)  در سنندج همزمان با سراسر کشور برگزار گردید .

اعتکاف فرصت مناسبی است که انسان در مورد خود به شکل جدّی فکر کند و نقایص و کاستی ها را مورد توجه قرار دهد و درصدد تقویت نکات مثبت باشد. از دیر باز یکی از پر فضیلت ترین اعمال بین مسلمانان اعتکاف در ماه رجب بوده است که با میلاد حضرت علی (ع) شروع و با وفات حضرت زینب (س) به پایان می رسد .

برگزار کنندگان این برنامه برای ارتقای سطح فکری و معنوی شرکت کنندگان آستین های همت بالا زده و در پی لبیک به حکیمانه های رهبری به بهانه ی اعتکاف به تماشای رویش های نوین انقلاب نشستند.

در روایات ما تاکید شده است که انسان باید با خود خلوت داشته باشد. مگر می شود انسان ادعای دوستی با خدا را داشته باشد ولی با او خلوتی نداشته باشد. در روایتی از امام صادق (ع) نقل است که فرموده اند: «السعيد من وجد في نفسه خلوة يشغل بها» خوشبخت آن کسی است که برای خود خلوت دارد و در آن خلوت به خودش مشغول است. ما بعضی از اوقات برای دیگران و حتی کارهای غیرضروری وقت صرف می کنیم، اما برای اینکه درباره خود فکر کنیم، فرصتی را اختصاص نمی­دهیم و یا بسیار کم درباره او اندیشه می کنیم.

از جمله  برنامه های اجرا شده در اعتکاف مي توان به جلسات سخنراني، بیان احکام، پرسش و پاسخ به سؤالات، تشکیل حلقه های معرفت دینی ، تلاوت دو جزء قرآن در دو نوبت صبح و عصر، مداحي، برگزاری مراسم ویژه شب وفات حضرت زینب (س) و نیز برگزاری اعمال امّ داود، اشاره نمود.


روز اول
برگزاری نماز و زیارت عاشورا و دعای توسل
برگزاری محفل قرآنی ( جزء خوانی و حزب خوانی )

روز دوم
برگزاری نماز جماعت ، زیارت عاشورا ، مناجات امیرالمومنین (ع)
برگزاری محفل های جزء خوانی و حزب خوانی قرآن بصورت مشترک و فردی
حلقه های معرفت دینی
برنامه عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب (س)
برنامه پرسش و پاسخ باحضور مبلغین حوزه

روز سوم
نماز ، زیارت عاشورا .
برنامه اعمال ام داوود
عزاداری وفات حضرت زینب (س)

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.