داستا ن های کهن

نتیجه ی خیانت

دو کنجد فروش بودند هر دو در یک دکان کار می کردند ، یکی از انها حریص بود و به فکر عاقبت کار نبود، گویی آخرتی وجود ندارد و همیشه در این دنیا زندگی خواهد کرد روزی با خود فکر کرد و نقشه ای پلید کشید که امشب بیایم و کنجد رفیقم را بدزدم . پس لباس بلندی که روی جامه اش پوشیده بود در اورد و روی کنجد های رفیقش کشید تا در تاریکی شب نشانه ای باشد که کنجد ها را اشتباهی برندارد .

شریک به دکان امد و جامه شریکش را روی کنجد ها دیدو با خود گفت « چه شریک دلسوز و مهربانی که جامه اش را روی کنجد های  من گذاشته تا آنها گرد و خاک نگیرد » جامه را برداشت و آن را روی کنجد های رفیقش گذاشت و گفت : « این گونه سزاوارتر است » و از دکان خارج شد .

شریک خیانتکار درباره دزدی شب با یک از دوستانش مشورت کرد و از او کمک گرفت . قرارشان این شد تا کنجد ها را بدزدند و با هم تقسیم کنند.

وقتی هوا تاریک شد ، با هم به دکان امد . بلافاصله به سراغ کنجد های زیر جامه رفت و ان ها را برداشت و با شریکش تقسیم کرد او در حالی که نیمی از کنجد ها را بردوش گرفته بود با خوشحالی  از دکان خارج شد .

صبح روز بعد به دکان رفت . فهمید که کنجد های خود را برده است . بسیار ناراحت شد و آهی از سر درد کشید . نه می توانست حقیقت را به شریکش بگوید و نه می توانست اعتراض  و شکایتی کند .

  • جباری معز
    نظر از: جباری معز
    1391/02/19 @ 11:07:32 ق.ظ

    جباری معز [عضو] 

    سلام ، موفق باشید . امید وارم که به وب ما هم سر بزنید .
    مولا علی (ع) : اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد ، و دلها را منحرف میسازد. بحارالانوار جلد 74 صفحه 291
    مدرسه علمیه فاطمیه ( س ) قروه درجزین

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.